Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na zmianę rzędnej głębokości Kanału Portowego w Porcie Gdynia do 13,5 m poprzez roboty podczyszczeniowe. Prace będą miały 5 etapów ze względu na położenie.
Cała inwestycja ma zwiększyć bezpieczeństwo dużych statków wchodzących do portu. Roboty czerpalne w kanale portowym obejmują kolejno prace na główkach falochronu głównego, poprzez awanport, obrotnice nr 2 i 3 do nabrzeża zamykającego. Roboty zostaną zaczęte od kanału portowego pomiędzy nabrzeżami Helskim, Bułgarskim i Zamykającym. Urobek pozostały z prac wykonawca będzie musiał na klapowisku wskazanym przez Urząd Morski w Gdyni. Roboty podczyszczeniowe mogą zostać wykonane z tolerancją ujemną -30 cm. Szacunkowa powierzchnia robót podczyszczeniowych to ok. 50 tys. m2.
Zadanie w części podwodnej przewiduje poszerzenie w dnie o 14 m wejścia wewnętrznego, do rzędnej głębokości -13,5 m. Kolejną częścią robót będzie umocnienie dna na nabrzeżach Holenderskim, Belgijskim, Francuskim, Norweskim, Słowackim i Helskim. Łącznie dno zostanie umocnione na powierzchni ok. 47 tys. m2. Port Gdynia przewiduje otwarcie ofert 10 sierpnia 2015 roku. Prace mają trwać od 24 sierpnia do 15 października br.
Z końcem marca 2011 roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia zakończył realizację inwestycji "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia", w ramach której nastąpiło pogłębienie Kanału Portowego do głębokości -13,5 m, co pozwala obecnie na obsługę statków o całkowitym zanurzeniu do 13 metrów. Po 4 latach port wymaga prac podczyszczeniowych.
Port w Gdyni jest jednym z najważniejszych w naszym kraju. W roku 2014 przeładowano w nim 19405 tys. ton towarów. To o 8,9% więcej niż w roku poprzednim.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.